Saturday, March 19, 2011

MENUJU PUNCAK!

Entri ini berkisar tentang majlis konvokesyen IPG-KPM tahun 2011.



Alhamdullillah. Bersamaan 17 Mac 2011 iaitu pada hari Khamis, maka, aku dengan rasminya telah bergelar graduan IPG. Akhirnya, setelah berhempas pulas selama hampir 5 tahun setengah, diiring doa restu mak abah, sokongan daripada orang-orang tersayang, rakan-rakan dan berkat tunjuk ajar daripada para pensyarah, akhirnya aku berjaya graduate dengan cemerlang. Memanglah harapan tu kalau boleh nak dapat ijazah kelas pertama tapi apakan daya. Hanya mampu memperoleh Ijazah Kelas Kedua Atas. Tapi apa pun, aku yakin inilah rezeki aku, setimpallah dengan usaha dan jerih payah aku selama bergelar pelajar di IPG.

Kalau nak diikutkan, masa belajar di IPG dulu aku memang jenis serius. Serius tak bermakna muka aku berkerut jer 24 jam. Tapi, serius dalam konteks kalau buat apa-apa pun mesti bagi yang terbaik. Tak kiralah exam ker, presentation ker atau pun assignment. Mesti aku akan teliti dulu kerja tue satu persatu. Bukanlah aku nie jenis cerewet ker atau perfectionist sangat, tapi memang prinsip kerja aku dah alang-alang buat kerja biar sampai jadi sempurna. Hasilnya nanti, memang kita sendiri yang akan puas hati. hehe.

Walaupun majlis konvokesyen dah beberapa hari berlalu tapi memang aku masih teringat lagi keindahannya. Semua yang hadir, aku tengok penuh dengan wajah berseri-seri. Biasalah, bila kejayaan yang kita capai, dirai dan dikongsi bersama keluarga  dan yang tersayang, kejayaan tu akan terasa lebih bermakna. Cuma aku rasa terkilan sikit sebab tak dapat jumpa semua kawan-kawan dari IPG IPOH. Nak buat macam mana kan? Semua pun sibuk dengan keluarga dan urusan masing-masing.

Apapun, tahniah untuk diri sendiri dan kawan-kawan yang telah sama-sama graduate pada hari konvokesyen yang lalu. Tahniah jugak untuk rakan blog saya NURUL ILLIANA HIDAYAH sebab berjaya mendapat penerima anugerah ko-ko. Cayalah Yana!

Nie serba sedikit corat-coret sewaktu raptai konvokesyen




bersama kawan-kawan


taklimat raptai konvokesyen 
nie pulak corat-coret sepanjang konvokesyen

Sebelum pakai jubah kena pose dulu. phewitt! cantiknya baju konvo saya! Lempang sedas!

 Selepas memakai jubah seperti preggy mom 5 month!


 My dearest friends: Wajah yang cemerlang dan berseri-seri.

  ehem!
 ehem2! i like the flowers!

 sumber kekuatan dan inspirasi

 thank you Allah for giving me all these glorious, happiness, success and bless!



Sekian. Wassallam.









4 comments:

  1. Salam..hai ainul..kenal kite lg x?kawan sek rendah kat sg tua..awk cikgu ye skang?sy nurul basirah.xtau la awk ingt lg or x.tetibe rs nk cari awk blk sbb td sy tgk debat kat tv than tros ingt awk sbb awk kan teror debat time skolah dlu :)

    ReplyDelete