Wednesday, March 23, 2011

Sebelah Mata

Sebelum aku blog pasal mende nie, actually dah dua tiga kali gak aku fikir. Fikir nak tulis ker tak nak tulis. Nak tulis kerana ia melibatkan perasaan dan mengganggu ketenteram hatiku. Tak nak tulis sebab takut apa yang aku akan luahkan ini menyinggung sensitiviti sesetengah pihak. Tapi, kalau aku tak luahkan dari sekarang, mahu bernanah jugak la hati nie dengan tanggapan-tanggapan orang yang sebegitu. Jadi dengan lafaz bismillahhirrahmanirrahim, aku pun tulis entri nie, dengan harapan terlerai sikit segala kekusutan di hati

Perkara yang aku nak tulis nie mungkin kelihatan agak emo dari sudut pandangan korang. Tapi, peduli hape aku? Bukan kau yang kena! Jadi kau tau ker apa yang aku rasa????  Takkan??*emo disitu*....Haa... memang la aku emo bila orang sekeliling aku semua nak emo. Kalau nak emo-emo sangat apa kata kita buat hari EMO sedunia. Baru bestkan bila dapat sambut ramai2! (Kan emo lagi!)

Kalau nak ikutkan emosi aku nie, dari mula-mula lagi rasa nak bengkeng dengan orang itu! Macam sibet aja perangai kau. Sombong tak bertempat. Mentang-mentang la aku pergi sekolah tu pakai baju biasa2 jer (baju sukan), kau pun pandang aku macam tak da mata. Ye la, budak kecik macam aku nie mana layak berurusan dengan kau! 

Tapi bila mengenangkan sabar itu kan lebih baik, aku tak jadi la nak bengkeng-bengkeng sangat! Karang kalau aku tunjuk perangai benkeng aku, mahu terkedu kau di situ! Lagi pun i nie kan teacher yang baik, malas la nak wat drama bagai.

Actually peristiwa beremosi nie, berlaku di sekolah adik aku dan melibatkan salah seorang kakitangan  sekolah yang tidak beretika dan tak mesra pelanggan. Ye la, aku nie kan bertubuh kecik, so, senang-senang la dia anggap aku nie macam budak-budak sekolah yang boleh dianggap picisan dan tidak perlu dilayan dengan baik.

Tapi bila hari nie, aku datang sekali lagi untuk ambil dokumen dan lengkap berpakaian formal serta ber'name' tag, tau pulak dia tanya, 'Cikgu ker?' . 'Haah...' jawab aku dalam nada yang bersopan santun dan penuh keayuan sambil tersenyum mesra. Tahu pulak kau nak cakap baik-baik sikit hari nie. Tu la, lain kali jangan la pandang orang sebelah mata.

Bak kat Pak Pandir:

Ada mata pandang, Ada telinga dengar, Ada otak pakai!!!!

Dah la!
Nak Cabuttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!!!

1 comment: