Sunday, February 20, 2011

Rasa Cool Dapat Update Malam-Malam Begini!

Assalamualaikum...

Alahai, sejak-sejak dah kerja nie memang jarang la aku dapat update baby blog tersayang nie. Bukan apa, busy der.. Sekolah aku tu suasana kerja dia agak cool, cikgu-cikgu pun baik-baik belaka. Cuma, aku la yang masih malu-malu kucing and tak berani nak keluarkan 'ekor' lagi. Hehehe. Tak pe... Tak pe... Kau tunggu la sebulan dua lagi... Baru tau siapa Ainul Syariha yang sebenarnya... Kui kui kui..

Kalau kat sekolah, aku nie English Teacher tau tak? Mula-mula dulu rasa sedih la jugak sebab tak dapat mengajar Mathematics, tapi, dah lama-lama nie, rasa seronok la pulak mengajar English. Enjoy jer and budak-budak pun suka ngan teacher dia yang comel nie... hehe (perasan).

Yang paling penting, bila dah kerja nie kena banyak ikhlas hati dan diri. Maksud aku, memang penat bila kena datang kerja hari Sabtu. Nak-nak pulak tiga minggu berturut-turut. Tapi, kalau kita ikhlaskan diri, kerja pun rasa mudah and tak tension langsung. Tak macam praktikum dulu. Serius la aku cakap, time praktikum dulu, rasa teramat la busy dan membebankan.

Lagi satu bila dah kerja nie enviroment dia lain sikit. Bila kat sekolah, kita kena pandai bawak diri dan hormatkan cikgu-cikgu yang lebih senior daripada kita. Tak boleh nak buat-buat pandai dan kena rajin bertanya. Yang penting, jangan show off sangat la. Buat biasa-biasa aja walaupun kau memang pandai dalam sesuatu bidang tu. Sebab nanti kalau kita terlampau show off, alamatnya semua kerja kita yang kena buat. Sebab tu lah, tension jadinya.

Rasanya, itulah serba sedikit pelajaran yang dapat aku kongsikan sepanjang 2 minggu berada di sekolah. Hopefully, lepas nie boleh kenal dengan ramai lagi cikgu-cikgu yang baik hati di sekolah tu...

Moral of the lesson hari ini : 

~ Sentiasa merendah diri. Ikutlah resmi padi. Makin tunduk makin berisi.



Padah posting dekat-dekat umah. Makin hari makin tembun.






1 comment:

  1. Hiya very nice blog!! Man .. Excellent .. Superb .. I will
    bookmark your web site and take the feeds also? I'm happy to find so many helpful info right here in the post, we'd like work out more techniques on this regard, thank you for
    sharing. . . . . .

    Also visit my website - e-cigaret

    ReplyDelete