Monday, January 10, 2011

Bila Ana Raffali Menang Juara Lagu

Assalamualaikum...

Semalam kalau ada sesiapa yang tengok Anugerah Juara Lagu ke-25 mesti dah tahu kan siapa pemenangnya? Tak payah la kot aku nak ulas lebih-lebih pasal siapa yang layak ataupun tak, sebab aku pun bukannya juri yang arif tentang hal ehwal muzik nie. Lagipun, aku tak tengok sangat AJL semalam pasal kebosanan yang amat. Terus tukar Channel 412 dan tengok cerita Prom Night. Lagi layan~

Cuma aku nak ulas sikit pasal fenomena yang berlaku bila Ana Raffali menang Anugerah Juara Lagu. Macam biasalah. Dah nama pun Malaywood kan. Mesti tak boleh lari punya dengan istilah 'rumah siap, pahat berbunyi'. Aku pun tak paham sangat. Apasal la kita yang orang luar nie, nak bising-bising and kapochi tak tentu pasal. Bukannnya, kau dapat apa-apa faedah  pun bila kau dok kutuk-kutuk dia. Dia tetap bawak pulang RM 35,000 tu. Kau ada? Non-hado! Cakap banyak boleh la!

Aku yakin kalau bukan Ana Raffali pun yang jadi juara lagu semalam, mulut kita pun tak kan berhenti bercakap. Letak la sesiapa pun jadi juara, mesti ada jer yang rasa tak puas hati. Pasal kemenangan Ana Raffali semalam, aku kesal dengan sikap orang kita yang tak habis-habis dengan provokasi dan kutukan. Siap boleh buat fan page lagi menentang kemenangan beliau. Sudah sudah la!. Kalau kita dok pom pang pom pang pun takkan merubah keputusan juri. Keputusan telah pun dibuat. So, terima lah dengan hati yang rela.

fan page yang menentang kemenangan Ana Raffali

Aku pun bukannya kenal atau meminati Ana Raffali nie. Cuma, aku kesal la dengan sikap orang kita nie. Ini bukan cakap hal orang. Ini ingatan untuk diri sendiri jugak. Mengutuk orang memang sedap, tapi cuba kalau kau yang kena. Sakit tak? Sakit kan? So, berpada-padalah. Chill chill sudah! 

Chalo~

No comments:

Post a Comment