Saturday, January 1, 2011

Selamat Tahun Baru 2011

Assalamualaikum

Entri pertama bagi tahun 2011. Selamat Tahun Baru semua! Harap-harapnya tahun 2011 ini akan memberi kita semua kebaikan dan sejuta makna. Untuk tahun ini, aku memang tak der buat apa-apa azam. wishlists dan sebagainya. Cuma, ini saja lah yang aku harapkan untuk tahun ini:

1. Aku harap dapat tahu posting dengan cepat, supaya aku boleh bekerja, kumpul duit, dan dapat tolong mak abah. Maklumlah, diorang dah banyak berjasa untuk membesar dan sekolahkan aku. Now nie, giliran aku la pulak tolong mereka. Amboi amboi. Anak solehah nie. Sejuk perut mak mengandung....



2. Aku harap dengan duit yang ada dapatlah beli kereta sendiri supaya senang aku nak pergi sekolah. Tak la nanti berpanas, berhujan dan sebagainya. al- Maklumlah, aku nie ada allergic sikit dengan sinar UV and hujan asid di Kuala Lumpur nie. Melampau...



Next...

3. Dengan duit yang ada nanti, bolehlah buat perancangan masa hadapan. Ye la, umur pun dah 24 tahun. Memang tak dinafikan, muka aku nie memang jenis 'baby face', awet muda,  tak lapuk dek tahun dan usia. Macam kanak-kanak umur 16 tahun lagi. Tapi jam biologi tak dapat menipu. Kena la ikut sunnah nabi. Kena kahwin cepat-cepat untuk mengelakkan fitnah dan dosa. Nauzubillahhiminzalik!



4. Then, bila dah ada duit sendiri, I know that I can shop!!! Yuhuuu... This one cannot be avoided from me because, when I shop, the world gets better =) hehe. Ini memang dah jadi lumrah orang perempuan. Bukan apa, aku nie berniat baik sebenarnya. Nak tolong majukan ekonomi negara. Lagipun, dalam lagu Guru Malaysia pun ada cakap, "Di bidang pembangunan, kami tetap bersama.... " So, kalau aku tak mampu nak sumbang keringat dengan angkat batu bata segala, ini je lah saja cara yang mampu aku lakukan untuk bantu jana ekonomi negara. Baikkan aku? hehe. Alasan memang tak munasabah!



Haha. Itu saja yang aku harap untuk tahun nie. Simple kan? Harapnya tercapai!




Thank you for reading this entry!

3 comments:

  1. hehehe smoga semuanya jdi realiti!! :)
    b doakan sgala kebaikan akan dtg kpd cyunk! :))

    ReplyDelete
  2. hahaha. cepat jer yer orang tu comment!

    ReplyDelete
  3. musti la, rasanya org 1st baca jgak kot..hehehe:*

    ReplyDelete