Sunday, January 2, 2011

Crackers

Assalamualaikum...

Jadi semalam telah pergi jalan-jalan ke Banting untuk membeli kerepek sempena tahun baru. Eyh eyh... Memandai jer... Takde lah. Actually, saja ke Banting sebab kat sana ada banyak makanan ringan yang murah-murah dan pelbagai pilihan. 


Haa.. Nie la dia Kerepek House. Kitorang memang selalu beli kat sini. Macam-macam ada!


Tengok! Kan aku dah kata... Ekor Kucing pun ada jual kat sini taw! Jangan main-main... Kasihan meow!


Mak ai, banyaknya kerepek. Larat ker aku yang keding nie nak makan? Huhu.... Tapi serius la cakap ngan korang, kerepek kat sini semua best-best belaka. Ada tempe goreng, kerepek kacang dal, ekor kucing, dodol, jelly kelapa dan sebagainya. Kitorang kalau datang sini, tak sah kalau tak habis kan around rm100. Murah-murah beb! Boleh buat stok berbulan-bulan you!

Shopping kerepek- Memang terbaiklah instead of shopping baju

Mak dan Tok yang comel sedang enak menikmati jelly kelapa asli.

Lepas balik dari Banting, kitorang terus gerak ke Putrajaya untuk menonton teater Dimensi Buli anjuran Kementerian Belia dan Sukan. Actually, adik aku yang no. 3 ada berlakon dalam teater tu sebagai Datuk Mukhriz. Tu la pergi tengok sebagai tanda sokongan. hehe. Kakak yang baik kan? Lagipun, adik aku yang sorang nie memang aktif berteater dan merupakan pemegang pingat emas Rakan Muda. Jadi, teater nie merupakan salah satu platform untuk dia kembangkan bakat lakonan dan juga sebagai penilaian asas teater.. Lagipun, dia nie dah abis SPM. Manalah tau, kot-kot boleh dapat biasiswa untuk sambung pelajaran dalam bidang yang dia minat nie kan? Sapa tau...

Syamil Azmim Azhar

Dimensi Buli

Lepas tu, balik rumah terus pengsan. Jadi, tu lah caranya aku menyambut Tahun Baru. Korang cam ner pulak? 

Anyway, aku nak ucapkan takziah buat seluruh keluarga pelakon Faizal Yusof atas pemergian beliau ke rahmatullah semalam, dipercayai serangan jantung. Semoga ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. Al-fatihah.



2 comments:

  1. wahhh...jalan2 ek...sebab bosan tgu posting kan? hurmmm...

    ReplyDelete
  2. wahhhh bykny kerepek? bungkuih tok org tersayang ble x? hhehhehe

    ReplyDelete